„Dacă ai frică de ziua de salariu, mai bine rămâi angajat” – Interviu cu Răzvan Jianu, Creatorul de Visuri

De curând, am avut ocazia să discutăm cu Răzvan Jianu, un antreprenor român, craiovean, cunoscut sub numele de „Creator de Visuri” în cadrul agenție de branding și marketing digital Pion Media. Răzvan, activ în mediul online din 2002, a colaborat cu branduri din peste 30 de țări și 50 de industrii diferite. Cu o experiență vastă și o pasiune pentru a ajuta antreprenorii în a-și dezvolta brandurile, Răzvan ne-a împărtășit câteva din lecțiile valoroase pe care le-a învățat de-a lungul carierei sale.

Cine sau ce te-a inspirat să devii antreprenor?

Oamenii cu bani m-au inspirat, ca să spunem lucrurilor pe nume. Am început să activez ca și freelancer, prestând diverse servicii, ca să am bani să îmi permit diverse. Eram adolescent în vremea aceea. Mi-am dat seama rapid că îmi place să ajut oamenii, să văd lucruri făcute cu mintea și mâinile mele, să văd valoarea oferită companiilor și persoanelor cu care colaboram.

Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ai învățat de-a lungul acestui drum în antreprenoriat?

  1. Nu îți pune toate ouăle într-un singur coș. În primii ani de antreprenoriat, aveam un client internațional care reprezenta peste 50% din încasări. La un moment dat acesta a avut probleme și a trebuit să încheiem colaborarea. Am plâns și am învățat o lecție importantă: ai grijă să ai o plajă diversificată de clienți, astfel încât afacerea ta să meargă mai departe, chiar dacă închei colaborarea cu o parte dintre aceștia.
  2. Afacerile se clădesc cu oameni – singur ajungi mai repede, dar împreună ajungem mai departe. Părinții mei m-au învățat să respect și să ajut oamenii. Antreprenoriatul (și viața, în genere) mi-a confirmat că oamenii de succes sunt cei care respectă și ajută!
  3. Antrenamentul bate talentul – dacă vrei să faci ceva cu adevărat, vei găsi calea de a-ți îndeplini visul. De cele mai multe ori implică multă muncă. Dar cine nu e dispus să muncească mai mult decât ceilalți, mai bine rămâne persoană fizică/angajat. În marea majoritate a cazurilor, antreprenorul va munci cel mai mult din firmă, mai ales la început.

Cum ai defini calea spre succes în antreprenoriat?

Să faci ceea ce îți place. De fapt, ceea ce iubești. Doar așa vei putea să tragi de tine, să depășești obstacolele care apar. Să fii fericit în timp ce muncești!

Cum ajungi să oferi un produs/ serviciu bun clienților, dar și să îți promovezi brandul?

Poți să ai cel mai bun serviciu/produs din lume, dacă nu îl promovezi o să “mori” cu el în brațe. Sau, ca să nu dramatizăm, o să te bucuri doar tu. Și atunci vorbim de hobby, nu de afacere. Iar ca să ajungi să oferi calitate presupune testing, îmbunătățiri mici/constante, greșeli uneori.

Există frici în antreprenoriat? Dacă da, cum le depășim?

Marea frică a antreprenorului român este că rămâne fără clienți sau că vine ziua de salariu și nu are cu ce să plătească angajații. Dacă ai “frică” de ziua de salariu, mai bine rămâi angajat. În ceea ce privește “frica de a pierde clienții” eu am făcut un exercițiu simplu: m-am gândit ce se poate întâmpla în cel mai rău caz, dacă pierd toți clienții. Am lucrat pe acest scenariu și mi-am dat seama că, orice s-ar întâmpla, nu mor de foame. Când am înlăturat gândurile pesimiste, m-am simțit liniștit. De aceea mulți antreprenori spun “Dacă ar fi să pierd tot acum, pot să o iau de la capăt și o să fie bine”.

Cum construiești și menții relațiile cu clienții?

O relație corectă se construiește pe valori precum: o comunicare eficientă, servicii de calitate, corectitudine și dorința de a-l ajuta pe celălalt cu adevărat. Pe parcursul activității am întâlnit cazuri în care oamenii mi-au spus “Nu mă ajutați, doar livrați un serviciu”. În viață poți doar să oferi servicii/produse sau să îți dorești să îl ajuți pe celălalt cu adevărat. Eu am ales această variantă. Uneori presupune să nu faci vânzarea, sau să vinzi mai puține lucruri. Dar așa se construiesc relațiile adevărate, pe termen lung. Iar acei clienți o să simtă că ești un partener pe care se pot baza.

Cum reușești să-ți menții echipa motivată spre același obiectiv comun?

Am o super echipă de oameni între care s-au creat tot felul de sinergii. Este important ca orice nou coleg să se înțeleagă cu grupul și să fie asimilat. Degeaba ești specialist în nișa ta, dacă nu te înțelegi și nu poți comunica eficient cu echipa. Pentru că lucrurile faine se fac în echipă! În același timp, încercăm să avem o claritate asupra obiectivelor finale, dar și a task-urilor individuale pe care fiecare le are de realizat.

Cum îți menții afacerea în pas cu schimbările de pe piață?

Prin dezvoltare continuă. Participăm la cursuri, ascultăm podcasturi, citim cărți și articole de specialitate, urmărim webinarii, etc. Ne place să fim la curent cu trendurile, astfel încât să putem oferi clienților cele mai bune servicii.

Cum vezi evoluția afacerii tale în următorii 5 ani?

Îmi doresc să realizăm o platformă internațională dedicată brandurilor românești. Iubesc să ajutăm brandurile românești. Cu ajutorul acestei platforme vom putea ajuta orice antreprenor român care își urmează visul. Să fim alături de ei, să creștem împreună. Pentru că România are antreprenori extraordinari și branduri cu potențial imens!

Interviul cu Răzvan Jianu ne-a oferit o perspectivă valoroasă asupra vieții și carierei unui antreprenor pasionat și dedicat. Răzvan ne-a împărtășit nu doar lecții valoroase, ci și o doză mare de inspirație. Învățăturile și experiențele sale sunt o sursă de motivație pentru toți cei care doresc să-și urmeze visurile și să construiască afaceri de succes.

Dacă dorești să afli mai multe despre Răzvan și să te inspiri din poveștile și sfaturile lui, urmărește-l pe creatoruldevisuri.ro sau pe rețelele sale de social media. Îl găsiți pe Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram și chiar pe TikTok. Postează cu drag conținut relevant și motivațional care te poate ajuta să îți urmezi propriul vis!

 

Ești o agenție de publicitate / SEO sau un brand? Îți oferim publireportaje în site-ul nostru la prețuri avantajoase. Contactează-ne pentru o ofertă.